måndag 2 mars 2009

~~ Inget vidare bra på att...~~

...uppdatera här i bloggen.Jag vet att jag varit hemskt dålig på det. Men tyvärr så har jag några ( läs FEM ) som ALLTID hittar på något fuffens, behöver hjälp med något eller kanske bara hux flux bestämmer sig för att det inte är sova man vill göra... när jag sätter mig här för att uppdatera.
Sen har vi en liten prioriterings-sak oxå. Fixa med bloggen eller scrappa...? Inget direkt svårt val då inte ; )

Men NU... testar vi... ( och ja, Ivan vaknade precis, men Joakim fick gå och ta hand om honom..! )

Först ut är en dubbel-Lo som jag slängde ihop med material ifrån kalenderswappen på Svensk Scrapbooking. För att få med flera bilder så fäste jag ett litet minialbum på ena lo´n. Ett bra sätt att få med många bilder utan att för den skull få sidan alltför orolig. Här är utsidan på det minialbumet....
...och första uppslaget...

...och andra ...



..och tredje. Som ni ser så låter jag samma sorts material löpa genom alla sidorna för att binda ihop dem.




Ooops! Nu kom en detaljbild först.. men det spelar väl ingen som helst roll.
Egen-micklad blomma med prickigt organzaband till blad och halvpärla som center. En jättefin rub-on ( texten) blev titeln på denna LO. Den röda knappen med tyll bryter av på ett ganska fint sätt tycker jag!




Här har ni LO´n i sin helhet.
Spets, tyll, knappar, halvpärlor, en Mirabyll-biljett, tårtpapper och ett fint mönstrat papper med sammets-struktur som jag klippt ut detaljer ur.
Fotot har min kusin-dotter ( heter det så ?? ) Josephine tagit. Med på bilden är min mor, moster, mormor och morfar, kusin, jag med nyfödd Ivan i famnen, brorsonen Noel, Minja, Vilja, Isak, kusin-dotter Mimmi och förstås Liam oxå. Ett foto som jag verkligen sätter stort värde på då vi inte hinner träffas så mycket.





En liten close-up till..








Ytterligare en lo med material från kalenderswappen. Det var verkligen en utmaning att försöka använda allt material från den dagens "lucka". Här fanns guldig blomma, röda band, röda pärlor, några brads.
Lade till lite mer saker som spetsar,guldfärgad wellpapp, Mirabyll-biljett och text-papper samt diverse mönstrade papper.
Känner att jag blev rätt nöjd med resultatet ändå = )




Nu skall jag se om jag hinner kika runt lite mer efter fler LO´s att visa upp.
Kanske skulle ta tag i utmaningen som jag fått av Johanna, Tessan och Ulrika.... det var ju ett tag sen de utmanade mig!
~~ kram, kram! Sophia ~~







1 kommentar:

  1. Snyggt! Speciell detalj var akterkastellet- det har jag inte sett på någon scrapsida ännu! Jag kanske ska ta efter- men då får det bli en dubbelLo, annars får det inte plats! Du är bra nättare!
    Kram från Suss

    SvaraRadera