onsdag 26 augusti 2009

~~ En vintage-burk ~~

För ett tag sen var min äldsta son bjuden på party hos en av tjejerna i hans klass. Tyvärr var jag ute i sista minuten... ( som vanligt!, tänker nog ni som känner mig ).
Hade inte tid att åka till stan för att köpa en present . Såå, då är det ju tur att jag är lite pysslig iallafalll ; )

Det blev till att snabbt scrappa en burk och göra ett födelsedagskort som matchade = ) Kortstommen blev till av en spillbit från ett My Mind´s Eye-papper. Det är dubbelsidigt och redan härligt slitet i sin struktur.
Sen fäste jag en bit spets, några blad, en ros och en söt vintage-bild som jag skrev ut på fotopapper. Runt fotot fick en bit pärlfloss ringla sig . Skrev även ut tjejens namn på en bit papper, chalkade kanterna och fäste lite oregelbundet på 3d-kuddar.
Sen var det fritt fram för sonen att skriva sin hälsning inuti.

Burken fick matcha kortet. Det är en vanlig målarburk som jag köpt på färgaffären för ett par kronor bara... bra att ha hemma till sådana här tillfällen ; )

Fäste ett vacker papper med medaljongmönster runt burken. Där skarven blev satte jag ett annat papper ur samma serie, fast med rosor på. Det fick flankera vintage-bilden och resten av dekorationerna.
Byggde upp det hela på 3d-kuddar och med pärlfloss som fick ringla sig mellan alla små grupper med blommor.


Locket dekorerades naturligtvis oxå ; ) Här blev det det fina ros-pappret i botten. Sen öste jag på med blommor, blad och pärlfloss. Även här fäste jag en liten lapp med namnet på den blivande ägarinnan.



En bred spets runt den övre kanten gav bidrog även den till den gammeldags och romantiska stämningen.
Kan tillägga att tjejen blev stormförtjust över sitt kort och sin burk. = ) ... och då känner jag mig nöjd oxå!
Nu skall jag gå och sätta tänderna i mitt gäst-dtmaterial från stampARTic. = )
Ha en trevlig dag allihop! Hoppas att det inte regnar lika mycket hos er som det gör här.
~~ KRAM! Sophia ~~


2 kommentarer:

  1. åh blev ju jättevackert! Tusen gånger bättre än en köpt present!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så smart av dig! Och sååå snygg den blev! Visst är det underbart att vara så pysslig i sådana tider som när man glömt att inhandla paket?! Perfekt!

    Hoppas allt är bra ed dig tjejen? Mycket att göra kan jag tänka?
    Ha de bäst!
    Kram / Angelica

    SvaraRadera