måndag 21 september 2009

~~ Min första tutorial ! ~~

Som en del av er säkert redan vet, så är jag gästdt hos stampARTic den här månaden. Ett verkligt roligt, utmanande och hedersamt uppdrag!

I fredags var det dags för min första tutorial att publiceras.( alltså inte bara hos stampARTic utan min första någonsin... )
Det blev en lite annorlunda sak att embossa och använda som dekoration på kort... eller LO med för den delen ; )
Här är en bild på vad ni behöver .
Ölburken är såklart väl ursköljd och rengjord = )

Klipp upp burken. Använd tången till den tjockare delen vid toppen.

Stansa ut valfritt antal blommor med din stans.
Stansa, eller klipp, även ut en cirkel.


Tryck blommorna och kanterna på cirkeln mot emboss-dynan.
Häll på embosspulver.


Värm med embossfön.
OBS! Håll inte i bitarna med fingrarna utan använd en pincett eller liknande.


Stämpla din text mitt i cirkeln. Embossa den med.

Sen är det bara den roliga biten kvar = )
Att göra sitt kort!


En annan variant är att använda alcoholInks på de utstansade blommorna.
Blir en rätt läcker effekt!

Häll en droppe alcoholInks på applikatorn. Dra ut på hela blomman.
Det går att lägga på flera omgångar och flera färger tills man är nöjd med resultatet.
Jag har använt två färger och ca tre lager...

Stans ett hål i mitten av blomman. Där skall du fästa "spiralerna" du nu skall göra.
Klipp en tunn sträng av burken. Vira den runt en pincett, penna eller något annat smalt.
Dra ut din "spiral" och fäst genom blommans hål med små gluedots.

Klipp ut ett par blad ur burken på fri hand.


Sen är det bara att skapa och ha kul!

Hoppas att ni blir lite inspirerade att ge er på ett lite annorlunda projekt!
Och kom ihåg...man skall ha kul! = )
Tack Maiden för inspirationen att använda ölburkar! Hur hon gjort för att använda burkarna kan ni se HÄR.
~~ KRAM! Sophia ~~

1 kommentar:

  1. Men va cooooolt! Supersnyggt blev det med =) Tack för att du delar med dig!
    kram kram!

    SvaraRadera