tisdag 6 oktober 2009

~~ Jag är så sugen på.... ~~

...att göra en fotobok om ungarnas uppväxt. Eller en? Tror lätt att det får bli flera stycken.
Med fem ungar och en fotogalen mamma så blir resultatet massssssor med fina bilder!

Jag har börjat det svåra jobbet med att välja ut bilder som skall representera deras egenheter, deras utveckling, speciella händelser och den varma omtanke som finns mellan dem.
Jag vet att jag aldrig kommer att hinna scrappa alla dessa bilder...det kommer hela tiden nya bilder. Bilder som jag hellre vill scrappa. Då är en fotobok helt perfekt!

Alla bilder samlade i en bok, i den ordning jag väljer och med så mycket journaling jag känner för!

Tyvärr hade jag världens sämsta kamera när Isak var liten, så från hans första år finns det inte så många bra bilder : (
Men sen, när digitalkameran gjorde sitt intåg i familjen... ja, då formligen svämmade det över av bilder på honom och hans syskon.

För två år sedan gjorde jag en fotobok till min mormor. Fyllde den med bilder från hennes 90-årsfirande. Där lade jag ner flera timmar på att verkligen skriva ner allas namn och hur de är släkt med varandra, viken mat vi bjöd på, presenter mm. Det här är jag så glad för idag. Min mormor har nu blivit en aning "vimmsig" av alzheimer och kan inte riktigt minnas själv. Men jag vet att den fotoboken är till glädje för henne!

Ha en bra dag nu allesammans!
Själv skall jag snart hämta hem mina små raringar : )

~~ KRAM! Sophia ~~

4 kommentarer:

  1. Det är fin idé! Jag förstår dessutom att din mormor uppskattade en sån bok.

    Det kommer du och dina barn också att göra även om det är ett hästgöra innan...
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag har gett bort fotoböcker iår, och det är en såå välkommen present. Många bilder, personligt skräddarsydd av dig, det är perfekt. Tyvärr kan jag tycka att det fortfarande är lite dyrt. Om det hade vart billigare skulle jag nog trycka upp massor med fotoböcker. Jag är förövrigt väldigt nöjd med fujis böcker.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Å, det är ju en trevlig idé ändå... har dissat fotoböcker lite men som du skriver, man hinner ju inte scrappa alla foton hur gärna man än skulle vilja... Jag menar ungarna ska ju ha mat och sånt och så ska man väl hinna fota emellanåt...;D
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Har en sak till dig i min blogg =)
    Skulle behöva din adress så den kan flytta hem till sig sen.
    Kram kram

    SvaraRadera