lördag 17 oktober 2009

~~ lite nygamla alster, haha ~~

Jag känner att jag varit dålig på att uppdatera bloggen med bilder på allt jag skapar.... för skapar det gör jag...för fulla muggar! = )
Det jag visar idag är sånt som jag gjorde på den scrapträff som Scrapgalen anordnade i början av oktober. Känner väl helt enkelt att jag hellre scrappar och skapar än bloggar..... men det är jag nog inte ensam om att känna, haha!

Den här första lo´n vann jag faktiskt med i en av tävlingarna som anordnades på träffen. Det blev jag både glad och överraskad över. Hade liite tidsbrist... efter att ha kikat på WebmosterHelene´s demo och gått på härlig make-and-take, så hade tiden sprungit iväg snabbt. Bara tio minuter till deadline och jag hade inte ens tagit fram papper eller foto! Men.... 10 minuter senare var den här lo´n färdig och jag vann!

Pappret, som är helt underbart, kommer från Magnolia.
Min goa Liam plockade en bukett vitsippor till mig i våras. En bukett som alla andra kan tyckas, men , orden han lämnade över dem med...oj, oj, oj! De gick rakt in i hjärtat!
De vitsippor jag använt till dekoration kommer ifrån IKEA av alla ställen.

En enkel och mer sparsmakad lo...även snabbscrappad, haha.
Hade tagit det här fina fotot på Minja när hon klättrade i ett träd och när jag hittade Maja Design-pappret med alla trädgrenar/löv så var lo´n nästan given. Har valt att skriva en liten sak som min mor alltid sa till mig... "Sikta mot stjärnorna, så landar du i trädtopparna! " Ett bra uttryck tycker jag.
På baksidan av föregående LO gjorde jag den här lo´n. Tycker att det ibland är så synd att man inte tar vara mer på de dubbelsidiga papprena. Det är ju inget som säger att man inte kan göra lo´s på båda!
Här har jag iallafall gjort det. Fotot är från samma trädklättrar-tillfälle och jag har lagt fokus på journalingen. Saker jag vill förmedla till Minja. Små kloka råd och ord.
Sista lo´n jag bjuder på idag är en jag gjort utifrån en skiss av Ulrika/Lillblomman. En superhärlig skiss att jobba utifrån!
Jag gjorde en egen ranka av piprensare, blad och små äppelblommor ifrån IKEA. Den här bilden har jag ingen direkt story till, så jag valde helt bort journalingen den här gången.


Tja... det var väl allt för ikväll. Jag har dock massor med nya fina alster att visa er. Men det får bli en annan dag. Nu är jag scrappsugen... och barnen skall isäng... och de har oxå en övernattande kompis här.
Imorgon får ni inte glömma att kika in i Handarbeta´s blogg. Då kommer jag att visa vinnaren i Ylwa´s tekniktävling samt lägga ut min tävling! Hoppas ni vill vara med!!
Innan ni går...kika in hos Tant Scrappa och rösta i tävlingen där. 14 fina kort som vi hoppas att det är många som vill kika på och rösta på...
Ha en härlig lördagskväll!
~~ KRAM! Sophia ~~


2 kommentarer:

  1. Oj va mycket fina alster du har gjort ! Gillade allihopa!! =)
    kram!

    SvaraRadera
  2. Va glad jag blev när jag tittade på lördagens deltagarlista!! NI KOMMER!!! Hurra va roligt!
    Jaa, då ses vi då och får prata ihop oss lite inför julmarknaden... känner mej lite virrig!
    KRAMAR!!!

    SvaraRadera