onsdag 3 mars 2010

~~ You ROCK! ~~

Hej allesammans!
Visst börjar det kännas trist med vinter, snö och kyla!
Jag bara går och längtar efter takdropp, milda vindar och fågelkvitter.... kan tom tänka mig ett lätt duggregn istället för den här vita *#%¤*"#....!

Nåja... i brist på bröd får man ta limpa, som min mor sa...

Idag tänker jag visa er några kort som jag skapat med enklaste tänkbara material. Nämligen cardstock,stämplar och distresser. ( Sen "råkade" det hamna lite fjädrar, blommor och blad på oxå... : ) Jag började med att ta vanliga post-it-lappar och riva lätt i kanten på den klistriga sidan. Sen fäste jag lapparna, med den klistriga och rivna sidan innåt,på ett vitt ark,så att jag fick en tom ruta mellan dem.
Sen jobbade jag in distressfärger, utifrån lapparna och in mot mitten. Började med den ljusaste färgen och tog sen en mörkare lite försiktigt närmast kanten.

När jag var nöjd med det, tog jag fram min underbara krackeleringsstämpel ifrån Crafty Individuals och stämplade i rutan.
Därefter gick jag lös med stjärnstämpeln.
Såå, då var det dags att ta bort post-it-lapparna! För att få en lite häftig look så stämplade jag texten till hälften i rutan och till hälften utanför.
Visst blir det coolt!
Därefter har jag på enklaste sätt monterat "min ruta" på en bit svart cardstock och därefter på kortbasen. Ser ni förresten att kortet är lila...? Hmmm...svår färg för mig att scrappa i. Men med svart och vitt som komplement så tycker jag att det funkar.

*******

När jag ändå var ifarten, och lekte med distresserna, så tyckte jag att jag kunde klämma till med ytterligare ett kort i samma färger och stil = )

Men den här gången fick det bli ett gulligt pricke-hjärta och söt textstämpel.... som motvikt till rock-temat på förra ; )


Här har jag även fått god användning för de helt bedårande lila penséerna och lika fina skelettbladen. * mums*
Ett litet tips när det gäller penséerna... dra försiktigt bort mitten på blomman och använd vid sidan av. Dels så går det lättare att fästa blomman och dels så får man ytterligare dekorationsmaterial...





Material:

Övrig material, såsom stämplar, albumblad, blommor, fjädrar och band , är ur mina privata gömmor...

Hoppas att ni fått lite inspiration och att ni tar er för med att leka med distresser. Det är såå roligt!

Ni missar väl inte det generösa blogcandyt..? Kika HÄR för mer info om hur du kan ta hem en Epic 6.

På återseende!

~~KRAM! Sophia ~~

2 kommentarer:

  1. Din kreativa loppa!!! Jag älskar att se dina alster!!
    Kram från en paralyserad männsika i Sala.

    SvaraRadera
  2. Snygga kort du gjort, gillar den lite tuffare stilen!

    SvaraRadera