torsdag 13 maj 2010

Konfirmationskort

Godmorgon allesammans!

Idag är det min tur att hålla i inspirationen på Scrapptorget! Lite pirrigt.. jag har ju inte bloggat "på riktigt" för Scrapptorget än. Men nu smäller det, haha. Startskottet för en hel kavalkad av alster att visas upp nu i maj.... men de får ni vänta på ett tag till.

Kristi himmelsfärd... en dag man ofta förknippar med konfirmation.
Jag har gjort två, väldigt snarlika , konfirmationskort i en mer maskulin färgskala. Dessa är tänkta att lämnas över nu idag till två unga killar som konfirmerar sig. Stommen är brun cs och mönsterpappret är helt underbart i ljust turkos med damask-mönster.

Men det som gör korten lite mer speciella och personliga, är det urrivna textpappret. Det kommer från en gammal psalmbok som jag fyndat på loppis för 5 kr.
Jag har då använt mig av de sidor som verkligen behandlar Kristi Himmelfärds Dag. Dessa har sen knycklat till och chalkat för att få till en än mer sliten och gammal look.



Som ni ser så har jag inte ändrat på så värst mycket i själva upplägget på korten. Den ena har motivet på en oval och den andra på en rektangel. Tanken är att det skall kunna matcha deras presenter... de får manchettknappar med sina initialer på.... den ena oval och den andra rektangulära!

Motivet, kommer ifrån ett stämpelset av Inkadinkado, är färglagda med distresser. Såå roligt och kreativt, men ack så tidskrävande... speciellt när man skall måla alla små detaljer i blommorna, haha



Tror att det var allt jag hade att bjuda på just nu.

Vill passa på och önska er alla en riktigt härlig och avkopplande Kristi Himmelfärds Dag!
Hoppas att solen lyser och regnmolnen håller sig borta....
~KRAM! ~
Sophia

2 kommentarer:

  1. Jättefint!
    Vilka glada konfirmander!!
    Trots att de inte kommer att få en synt, så blir de säkert glada för korten!
    Du sa att det var lite hädiskt, men andra psalmböcker har nog mött ett mer hädiskt öde och dessutom har jag hört att vissa psalmböcker nästan aldrig används! Jag tror jag ska starta en Facebookgrupp om detta!
    "Sluta häda psalmböcker! Använd dem!!"
    Kram på dej och tack för senast!

    SvaraRadera
  2. JÄTTEläckert! Stilrent och CANONers
    Kram//Y

    SvaraRadera