söndag 17 april 2011

.: Never-Ending Card...+ lite annat smått och gott :.

Hej, hej...! Blev ett blogginlägg till idag då... ; ) Måste ju visa upp bilder på det Never-Ending Card som jag gjorde igår på scrappträffen. Det var dessutom flera tjejer som ville få en liten snabb "kurs" på hur man gör dessa kort...så jag demade den här vikningen inte bara en, utan två gånger, igår. Men nu skall jag inte babbla på mer utan låta er titta på bilderna istället... Det här är framsidan.....
...och när man viker utt den första gången, möts man av det här uppslaget...
...vik upp en gång till och du ser detta...
..och vik en vända till och du ser sista uppslaget...
...och vik upp en sista gång och du kommer tillbaka till där du började. Helt magiskt!...och superkul att göra!

En tutorial på den här vikningen kommer upp här i bloggen under veckan.... ; )


******

Sen vill jag passa på att visa ett kort till som jag gjort. Tyvärr såg jag nu att jag missat tre små prickar...de över å och ö... ; ) Så det kan gå! Men inte orkar jag fota om kortet för den sakens skull, så ni får hålla tillgodo med "pricklöst"..

Det här kortet slängde jag ihop till dagens första tävling på träffen...deadline var fem minuter senare...men jag fick dispens med ett par minuter till. Från start till färdigt kort tog det mindre än 10 minuter iallafall...snabbscrappat, men jag är nöjd!
Här ser man att jag lagt crackle accent på fjärilen...det blir så fin effekt tycker jag.


Nåå...nu har jag inte så mycket mer att bjuda på för stunden. Men välkommen tillbaka fler gånger!


Kram!

Sophia

3 kommentarer:

  1. Helt underbara kort! :)
    Det är dags att göra ett never ending card igen. Det var alldeles för längesen sen sist. :)

    Ha en underbar vecka. :)

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt tålamod att visa oss hur man gör never-ending-cards i helgen!
    Jag gjorde ett direkt när jag kom hem; det blev samtidigt ett inspirationsbidrag till vår månadstävling. Tänkte visa det i bloggen på torsdag - så titta gärna in och se vad det blev.
    Påskkram!

    SvaraRadera
  3. Tack för en trevlig lördag.
    Härliga kort. Det är en rolig modell att göra.
    Må så gott.
    /Carina

    SvaraRadera